HAVAYOLU İLE SEYAHAT EDEN YOLCULARIN HAKLARI (DEVAM)
Verilecek Tazminatlar İç hat uçuşlarında 100 Euro karşılığında Türk Lirası bedelidir.
Dış hat uçuşlarında verilecek tazminatlar yolcunun seyahatini gerçekleştireceği mesafeye göre değişen miktarlarda tazminat bedelleri belirlenmiştir.
1500 KM ‘e kadar olan mesafeler için 250 Euro karşılığında Türk Lirası bedeli verilir ancak 1500 Km veya daha kısa uçuşlar için 2 saati aşmayan alternatif uçuş ile seyahatin gerçekleşmesi durumunda 125 Euro karşılığında Türk Lirası bedeli;
1500-3500 KM arası mesafeler için 400 Euro karşılığında Türk Lirası bedeli verilir ancak 1500-3500 Km arası uçuşların 3 saati aşmayan alternatif bir uçuş ile gerçekleşmesi durumunda 200 Euro
karşılığında Türk Lirası bedeli verilir.
3500 KM den daha uzun mesafeler için ise 600 Euro karşılığında Türk Lirası bedeli verilir ancak 3500 Km den daha uzun uçuşlarında 4 saati aşmayan alternatif bir uçuş ile gerçekleşmesi durumunda 300 Euro karşılığında Türk Lirası bedeli havayolu tarafından yapılabilir.
Uçuşların tehir edilmesi;
Uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi bir uçuşu planlayıp ilan ettiği saatten daha sonra gerçekleştirmesi durumunda yolcunun seyahat edeceği mesafe göz önüne alınarak verilmesi gereken hizmetler vardır.
0-1500 km arası ve iç hat seyahatlerinde 2 saat veya daha fazla sürede gerçekleşecek gecikmelerde
1500-3500 km arası uçuşlarda 3 saat ve daha fazla sürede gerçekleşen gecikmelerde
3500 km’den daha fazla olan uçuşlarda 4 saat veya daha fazla gerçekleşen gecikmelerde
Aşağıdaki diğer hizmetler başlığı altındaki hizmetler verilir.
Verilecek diğer hizmetler;
Gecikme süresi
2-3 saat
sıcak-soğuk içecek
3-5 saat
sıcak-soğuk içecek, gecikmenin gerçekleştiği zaman dilimine göre kahvaltı veya yemek hizmeti verilir.
5-8 saat
sıcak-soğuk içecek ile gecikmenin gerçekleştiği zaman dilimine göre kahvaltı veya yemek ve ileve sıcak-soğuk içecekler ve ara yemek hizmeti verilir.
Bir veya daha fazla gece konaklama zorunluluğu olması durumunda ise otel veya konaklama tesisi hizmeti yolculardan hiç bir ücret alınmadan, havaalanı ile konaklama yeri veya otele ulaşımlarını da ücretsiz sağlanmak şartı ile sağlanmak zorundadır.
Ayrıca yolculara süre kısıtlaması olmayan ücretsiz 2 telefon etme hakkı, fax veya e-posta hizmeti verilir.
Gecikme 5 saat ve üzeri ise yolculara istekleri doğrultusunda biletlerinin iade işlemleri SHY-Yolcu Yönergesi MADDE 9 /a bendine göre gerçekleştirilir.
Şebnem BAYEZİT Ticari ve Yer Hizmetleri Eğitmeni
Şebnem BAYEZİT Ticari ve Yer Hizmetleri Eğitmeni
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder